Wednesday, 30 October 2013

Al-fatihah

Sehari 2 ni..emosi agak terganggu..sejak terima berita sedih. 
Berita kehilangan seorang kawan sekolah rendah. 
Terkejut sgt dgn berita ni, sebab arwah selalu upload gambar di fb. 
walaupon tak berapa rapat sgt dgn dia... namun terkesan juga kt hati ni. 


Arwah dan suami terlibat dlm kemalangan di teluk intan.
Suami isteri meninggal ditempat kejadian..
hmm...sedih sgt...diorg tinggalkn seorang anak perempuan berusia 8bln.
dgr citer...diorg odw balik kenduri masa tu.. kebetulan, mmg diorg tgglkn anak di rumah mertua.
Sebelum keluar rumah, si suami sempat lg berpesan pada maknya...suruh jaga and sekolahkan anaknya.. :(

Ya Allah..lindungilah anak kecil ini. Ampunilah dosa kedua ibubapa nya...tempatkn lah ibubapa nya di syurga. Al-fatihah.

Setiap kali teringat..i akan pegi facebook dia.. meleleh air mata tgk kawan2 yg lain ucapkn takziah.
Suami dia seorang tentera laut. diorg baru je pindah duduk sekali dlm 2 bln. sebelum ni pjj je. suami dia bertugas di sabah..and baru je dpt tukar ke semenanjung.

sebak tgk barang2 yg diorg packing di sabah, yg da siap utk di bawa ke semenanjung.
now i agak fobia bila tgk kawan2 yg lain upload pic bersama anak masing2. nak2 kawan yg sebaya dgn i.
mana sangka, muda lg da sampai ajal. Moga mereka ditempatkn dikalangan org beriman.

5 comments:

Mimy Hamid said...[Reply]

Ya Allah terkesan jugak di hati...Al Fatihah....

UMIE SUE said...[Reply]

Ya Allah..moga mereka dirahmati Allah..Moga anak itu menjadia anak yang solehah

Anonymous said...[Reply]

ape nme fb dye??

cik hani said...[Reply]

Inalillah wa'inalillahirojiun... Al fatihah.. semoga roh mereka dicucuri rahmat,dan peliharakan anak mereka

Anonymous said...[Reply]

junior sy ni.anak dia tgl dgn opah & atok di kampong. alfatihah buat are are & suami.